Oké, Je hebt een honingkamer op het bijenvolk staan en je hebt de varroabesmetting niet gemeten. Dan sta je voor een dilemma! Omdat je niet weet hoe groot de varroabesmetting is weet je niet of je bijenvolk in de gevarenzone zit, maar zolang er honingkamers op je bijenvolk staan kan je niet behandelen omdat geen van de toegelaten varroabestrijdingsmiddelen toegepast mag tijdens een drachtperiode. Je hebt nu de volgende keuzes:

Ik doe nu niets, maar ga voor de honingoogst.

Ik haal de honingkamers eraf en wil voor de zekerheid behandelen