Even een snelle check voor de zekerheid ;-)

De lente is begonnen, je bijenvolk vliegt volop en je ziet haalbijen met handtassen vol stuifmeel terugkeren - een goed teken want dat betekend dat er een broednestje is! Als dit niet klopt, ga dan terug naar start.
Heb je er al een honingkamer op gezet?

Nee, ik heb er nog geen honingkamer opgezet.

Ja, de voorjaarsdracht is op gang gekomen! Ik heb al een honingkamer op het bijenvolk gezet en er zit al honing in.